torsdag 30 januari 2014

På söndag är det dags för årets första tävling!

Då var det dags för årets första tävling! På söndag ska jag ta tåget över Öresundsbron och löpa Nike Marathontest 1,10 km, i Köpenhamn. Detta är tredje året jag tävlar i dessa tävlingarna och det ska bli roligt bara snön är borta från löparbanan. Vädret ser ju ut att bli lite bättre på söndag men kallt kommer det att vara!
Jag har ju en liten regel med att jag tävlar inte i långa byxor och det kommer jag förmodligen inte att göra på söndag men man vet aldrig! Förra året missade jag första tävlingen på grund utav sjukdom men året innan löpte jag på 38:57 men då var det en del snö på banan. Jag tror dock att jag borde slå det men det var ett tag sedan jag löpte 10 km i ett lopp.

Det bästa med Nike marathontest är att de erbjuder tre tävlingar 10 km, 15 km och 21.1 km och alla lopp kostar totalt 325 DKK så precis under 400 kr för tre tävlingar som alla är bra! Det är lite skillnad mot triathlontävlingarna där jag redan lagt ner 1700:- och då har jag inte anmält mig till varken SM i Motala (1500 kr) eller IM Rugen 70.3 (2200 kr).

Men jag börjar tveka lite med Rugen då Helsingör eller Elsinore som det heter på engelska (jag visste inte det men har skrattat åt uttalet på Öresundstågen då jag tyckt det låtit konstigt!) kommer att ha en halv Ironman samma helg som Rugen går. Jag får sätta mig ner och kolla över banorna och se vilket som blir bäst för mig och familjen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar