lördag 18 januari 2014

Sandlådskriget fortsätter men nu är äntligen säsongen igång!

Idag drar Ironman och Challenge säsongen igång nere i Nya Zealand med först Challenge Wanaka (Ironman distans) idag lördag och sedan Asia Pacific Championship 70.3 i Auckland (också Nya Zealand). Tyvärr så verkan inte Ironman och Challenge vara bättre vänner i år utan efter det att Challenge satte datum för Wanaka, som ska vara en riktigt tuff bana, så bestämde sig Ironman att lägga sitt dagen efter och jag misstänker att det är enbart för att störa Challenge. Tyvärr så drabbar det mest oss som utövar sporten och ingen annan.

Personligen är jag inte överförtjust i WTC (företaget som äger Ironman) och detta utav flera anledningar stora som små. Det största problemet är att de två största bråkar för mycket och jag tycker att en utav de två stora försöker ställa till det för den andra (här kan man läsa mer!) Jag tror att ifall det skulle komma en tävling till Malmö (på Ironmandistansen) i Juni nästa år så skulle det verkligen inte förvåna mig om Ironman hade flyttat antingen Kalmar eller Köpenhamn till samma helg. Men nu ska jag inte klaga för säsongen är igång!

70,3 i Auckland har ett riktigt starkt startfält med bland annat Craig Alexander, Terrenzo Bozzone, Bevan Docherty, Jan Frodeno, Chris Kemp med flera (jag tror på Bozzone eller Froden)! Det är ett riktigt starkt startfält tyvärr är inte damernas utav samma kaliber. Dock är det bästa med tävlingen Chris Kemps nya cykel! Han kör på en Falcao som är en typ utav Softride!
Vill man följa tävlingen kan man göra det på ironmanlive.com!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar