söndag 26 januari 2014

Då var första perioden färdig!

Idag var det sista träningspasset på första "perioden" utav min träning och det blev en skön avslutning med 2 timmar på trainern och Sufferfests ISLAGIATT. Det skedde dock en otrevlig överraskning efter cirka 70 minuter på trainern knackade det på dörren och jag fick hoppa av svettig iklädd cykelbibs, pulsband och cykelskor och öppnade dörren där stod två utav mina vänner som hade vägarna förbi och de började asgarva när de såg mig :-)

Annars så måste jag säga att en lite lugnare vecka har varit mycket välkommet då jag var trött i början på veckan men på dagens pass kändes benen riktigt bra igen redo för 3 tuffa veckor! Den lugna veckan eller "testveckan" har gått bra och i tisdags gjorde jag ett nytt FTP test på min Bkool och jag hade bättre värde nu!

Tyvärr klyddade pulsbandet så pulsen stämmer ej men jag kommer inte göra om testet. De andra testerna som jag gjorde var 400 meter simning och 500 meter simning och det blev rekord på bägge! 7:54 på 500 meters testet är mer än 30 sekunder snabbare än vad jag gjorde som snabbast förra året och vi är fortfarande bara i januari så det kan bli ett mycket bättre år med simningen 2014!

Perioden som kommer finns det flera guldkorn i! Nästa söndag blir det tävlingsdebut på 10 km i Köpenhamn! Det är Nike marathontest i år igen och det ska bli kul dock har jag inte en aning om hur fort det kommer att gå, de lovar runt +-0 så jätte fort kommer det inte att gå på 10 km tävlingen! Jag kommer även att försöka ta en första plats i Sverige på Bkool rankningen dock vet jag ej om jag ska försöka hamna överst på tid, höjdmeter, antal km eller antal sessioner. Vi ska även ha en tur runt Häckeberga med klubben som jag verkligen ser framemot! Jag ska nog försöka löpa den en gång innan det är dags med klubben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar