fredag 30 augusti 2013

Nu är det dags för att följa lite roliga tävlingar och mässor!

Det börjar att dra ihop sig lite inför Kona och en del utav långdistansproffsen kommer att använda Hy-Vee (Des Moines) samt Las Vegas HIM som förberedelser eller huvudtävling i år. Jag har försökt leta reda på startlistor till Hy-Vee men har inte hittat några men har för mig att Lisa Nordén ska köra och försöka vinna för tredje året i rad. Förra årets ställde både Gomez samt Brownlee upp och Gomez gick segrande ur den duellen. Anledningen till Hy-vee är en så pass omtalad tävling är på grund utav de höga prispengarna. Det har varit den tävlingen i världen med störst prispengar men jag har för mig att de har gått ner lite men denna tävling går på olympiskdistans men drafting är ej tillåten så det är rolig tävling att följa!


Helgen efter är det dags för VM på 70.3 distansen och det är två mycket starka starfält och WTC ska ha en eloge att det ligger innan Kona och inte efter som det gjorde för några år sedan. Nu får man ett mycket bättre startfält med både kort- och långdistanstriathleter.

Både Leanda Cave samt Sebastian Kienle kommer att försöka att försvara sina titlar och jag hoppas att en utav de inte klarar det nämligen Cave för jag ser gärna att Lisa vinner VM titeln! Men det är verkligen öppet men Lisa får nog räknas som en liten favorit bara hennes fot håller!

På herrarnas sida är det också ett grymt startfält! När jag tittar på startlistan som består utav 57 proffs känns det som om 20 stycken skulle kunna vinna och man skulle inte bli överraskad Man hoppas ju att man får sen något sånt här igen Kienle lämnar alla bakom sig!

Förra årets 1:a och 2:a!
Min egen träning går bra och jag har ett nytt program som jag följer och det känns verkligen bra!r Min träning har aldrig varit speciellt strukturad utan jag har någorlunda koll på vad som måste göras och gjort det men nu blir det en mycket mer seriös satsning och det ska bli roligt! Idag var det simning på programmet och huvudsetet var 15 st 200m intervaller så det blev nästan 4000m simning!


Här hemma är det dags för SM på HIM imorgon på Tjörn och det är en distans som jag skulle vilja köra SM på! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar