lördag 10 augusti 2013

Idag är det SM i Jönköping!

Det är SM på olympiskdistans idag Jönköping och startfältet är starkare än det brukar vara i svenska cupen. Det ska bli roligt att se om vinnarna från Malmö (Vikner och Salonen) kan vinna igen. De har två olika lopp framför sig då Vikner kommer vara uppe bland de första om inte först och sen har en stark löpning att avsluta medans Salonen verkar tappa lite under simningen och får sen jobba hårt under cyklingen för att ha sin starkaste gren på löpningen.

För min egen del är det Åhus triathlon imorgon. Åhus triathlon är en sprint tävling där man simmar 400 m i bassäng vilket ska bli en upplevelse! Jag vet dock inte hur jag ska göra med kläder jag skulle egentligen vilja ha våtdräkt för tidsmässigt skulle jag tjäna på det men man kan ju inte ha våtdräkt. Motståndet vet jag inte mycket om förutom Robert Schelin som gjorde 9:04 förra året i Kalmar och har flera SM medaljer samt ett VM guld i åldersklass 20-24 från 1999.

För proffsen börjar det dra ihop sig inför Kona poängen bör vara hemma om man vill ha en bra träningsperiod inför VM. Marino Vanhoenacker har lämnat återbud pga av skada M Raelert kommer inte att starta i EM in Wiessbaden och frågan är hur eller om han kommer starta i Kona. Jag tror Vegas blir hans huvudmål i år.

I veckan har jag passat på att göra min andra krasch på en vecka! Jag passade på att parkera cykeln i en buske på "Ringen" banan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar