torsdag 1 augusti 2013

Nu till helgen är det dags för Malmö triathlon!

Det är andra året för Malmö triathlon och det är över 800 som är anmälda! Det kommer med andra ord bli en triathlonfest mitt Malmö! Jag hoppas att alla som ska tävla stannar med sina supportrar och ser när eliten kör! Startfältet ser starkt ut och det ska bli roligt att se om Vikner och Nilsson kan vinna(SM vinnarna)! Startfältet kan man hitta här.

Själv ska jag hjälpa till på lördagen och sedan köra sprinten på söndag. Tanken var att köra den olympiska distansen och jag trodde jag var anmäld till den men det var jag inte och min debut på den olympiska distansen dröjer kanske 1 år till. Tyvärr känns formen inte bra med tunga ben och en rinnande näsa. Jag vet inte om jag har blivit lite känslig för pollen för ögonen och näsan rinner. Det blev en del hård träning förra veckan så det kanske sitter i benen med men jag hoppas det blir bra tills på söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar