måndag 28 november 2011

Min utmaning är ändrad!

Istället för att löpa 1000 km på 100 dagar kortar jag ner det till 500 km på 50 dagar. Anledningen till att jag ändrar min utmaning är att jag tror att det skulle ta för mycket tid från den andra träningen om jag skulle fullfölja men 1000 km på 100 dagar. Nu sträcker sig utmaningen till början på januari vilket jag också ser positivt på!

Jag har börjat att titta lite hur jag ska förbättra mig nästa år och jag hittar svagheter överallt vilket är bra för då kan jag fortfarande göra stora framsteg. Jag ska försöka att köra fler pass med min klubb Heleneholms IF Tri Team speciellt simningen där vi nu har egen simlärare och tisdagsintervallerna i Pildammarna. Min höft säger nej till intervaller men den borde bli bättre inom några veckor. Det går bra att köra 4:30 och uppåt men går jag ner och försöker köra intervaller under 4:00 min/km så får jag ont direkt.

Något jag måste bli bättre på är långrunderna och då speciellt cyklingen. Inför årets Challenge Copenhagen var min längsta cykelrunda 120 km och det är inget skämt. Det är inte speciellt konstigt att cyklingen inte gick som jag ville. Nu när man har blivit pappa så blir det svårare med att bara sticka iväg 4-5 timmar och sen komma hem och vara pigg och glad men det ser jag lite som en utmaning inför 2012.

Lite fler gamla goa aero bilder:

Den första Cervélon med ett Mavic bakhjul



 


500 km på 50 dagar
Vecka 1 = 77,31
Vecka 2 = 82,25
Vecka 3 pass:  20.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar