måndag 14 november 2011

Andra veckan är avklarad!

Nu har det gått ännu en vecka och träningen gick bra även om det blev lite mindre än vad jag hade tänkt mig men en svensexa och en sjuk liten son gjorde att jag fick två vilodagar men jag hann med en del träning ändå. Jag fick med en del cykling och det är bra då jag försökte ha det som huvudmål förra veckan:
Nu har jag hittat på ett eget mål de närmsta hundra dagarna ska jag försöka löpa 100 mil. Jag ska inte följa det slaviskt som jag gjorde när jag körde 100 löppass på 100 dagar utan 100 mil blir bara ett riktmärke att sikta mot. För att klara det måste jag löpa 70 km i veckan och det är en bra summa att sikta mot. Vi går mot en period så cyklingen blir lite svårare och löpningen fungerar utmärkt att bygga en bra bas mot speciellt ifall man ska köra ett maraton på våren eller något annat långlopp.

Jag läste att man har spikat ett datum för Kalmar och nästa år blir det den 18 augusti men om det blir en Ironman eller ej vet de fortfarande inte. Dock är datumet senare än vad det brukar vara vilket är synd ifall man vill köra Tjörn HIM vilket jag hade tänkt nu är det 2 veckor mellan och då tycker jag inte det blir en seriös satsning mot Tjörn vilket förmodligen leder till att jag hoppar tävlingen.

Veckan som kommer ligger fokus på löpning och simning. Hade tänkt försöka få 3-4 simpass vilket får anses som mycket för mig!

1000 km - 8 = 9992 km kvar på 99 dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar