lördag 5 november 2011

Första veckan avklarad!

Nu har första veckan utav min träning för 2012 gått och denna veckan har jag lagt fokus på löpningen. Det har blivit 61 km vilket jag är nöjd med. Det hela började med 12 km i Yddingeloppet och avslutades med 18.5 km i ett mycket skönt höstväder! Jag sprang från Värnhem ut mot Spillepengen och sedan längs med kustvägen till Lomma där jag vände och löpte tillbaka. Snitthastigheten blev 4:36 utan att behöva tänka på att springa fort. Mitt mål med löpningen 2012 blir att gå under 3 timmar på maran (det ser ut att bli Köpenhamn) och slå min tid på en IM mara. I år hade jag 3:28 i Challenge Copenhagen dock tror jag att den banan var lite kort även om de sa motsatsen på mötet innan loppet. Slår jag 3:28 nästa år blir jag super nöjd!

Veckans träning har ser ut på följande sätt:

Det har blivit lite runt 11 timmar träning och det känns som om det är där jag kommer att ligga när det inte blir så mycket cykling. Jag har monterat ner tempocykeln då jag inte trodde att det skulle bli så mycket cykling i november men min MTB/Cross börjar bli färdig och jag hade tänkt försöka köra 2 pass i veckan på den så länge det går.

Simningen har gått bra dock är tiden så mycket eftersom vi har haft vattenfys på jobb och då blir det 60 minuter där. När det gäller simningen så glömde jag mina simglasögon i fredags när jag var och simma vilket verkligen inte är något jag kan rekommendera!

Nu är det dags att följa Ironman Florida på Ironman Florida !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar