måndag 21 november 2011

Kalmar 2012

Sitter och funderar lite på hur det blir med Kalmar Järnmannen/Ironman nästa år. Fick för cirka en vecka sedan reda på att det skulle hållas den 18 augusti vilket jag kan tycka är lite konstigt då den alltid brukar ligga i början på augusti. Tycker synd om Sala och Tjörn HIM som nu hamnar en och två veckor efter Kalmar. Lite konstigt när Tjörn har fått SM-status och jag undrar hur det blir med Kalmar ifall det blir en IM om det fortfarande är SM eller kommer det en ny tävling?

Problemet som jag ser det är vilken klass som ska räknas och vilken klass man tävlar i. Nu är M/K senior som räknas som SM status så ifall man gör den snabbaste tiden utav alla i motionsklassen så vinner man inte SM eftersom man inte ställt upp i tävlingsklassen. Detsamma gäller alla åldersklasser vilket inte bör ändras ifall Kalmar blir en IM. Men ifall man skulle vilja tävla i SM klassen så undrar jag ifall jag skulle behöva tävla i proffsklassen vilket jag inte kan i en IM tävling då jag inte har någon licens så försvinner nu min möjlighet att tävla i SM på Ironman distansen? Svaren får jag förhoppningsvis inom den närmsta månaden. Jag undrar också hur snabbt den kommer att fyllas upp. Om man ser på hur de andra IM tävlingarna fylls så måste man nog anmäla sig direkt vilket jag som småbarnsföräldrar tycker är lite synd då jag inte vill köra tävlingen ifall jag inte får en bra försäsong som jag vill!

Men mina frågor kommer säkert att få redas ut den närmsta månaden!

1000 km på 100 dagar
922, 64 kvar på 93 dagar

Sen en klassisk aerobild! Ser mycket enklare att komma ner lågt med ett mindre framhjul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar