tisdag 15 november 2011

Lite tips!

Idag var jag ute och löpte 18 km och hade min mp3spelare med mig. Det är inte speciellt ofta jag löper med musik däremot gillar jag att ha någon som pratar i mina hörlurar. Musik vet jag egentligen inte varför jag inte gillar men jag tycker att man tappar det fina men löpningen. Detta gäller speciellt ifall man är ute och springer i naturen eller det är lite folk och bilar.  Ljudböcker har jag också svårt med då jag glömmer vad de har sagt och måste lyssna om och om igen på samma kapitel.

Jag har några favoriter som jag hade tänkt dela med mig utav när det gäller olika podcasts:

www.imtalk.me Två Nyzeeländare som pratar om triathlon och då specificerar sig på Ironman. De är bra ihop då den ena är en mycket respekterad coach och bland annat en utav grundarna utav Epic Camp. Den andra har lite utav en pajas roll men tillsammans blir det riktigt bra! Mina favoriter här är bland annat Brett Sutton och Maccas efter sin VM vinst 2010.

http://competitorradio.competitor.com/ Här har vi ikonen Bob Babbit som har sin lilla podcast där han ofta får de stora stjärnorna att berätta om sina lopp och erfarenheter.

www.marathontalk.com Detta är min nya favorit och är inte direkt en triathlonpodcast dock har bägge genomfört olika Ironmans och får ofta triathleter till sitt program. De får även riktigt stora löparstjärnor vilket är roligt och de berättar resultaten från de stora tävlingarna i världen! Jag gillar verkligen programmet med Yasso som jobbar på RW!

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2519 Min svenska favoritprogram! Här kan man lyssna på alla möjliga dokumentärer om Sverige och även några som behandlar händelser från utlandet. Är man intresserad utav svensk nutidshistoria är detta programmet en riktig pärla!

På dagens runda lyssnade jag på en dokumentär om Gizmondo. Den var bra speciellt när man visste lite om historien sen tidigare med Uppsala maffian osv.

Min utmaning går vidare med 100 mil på 100 dagar. Det blev 22 km igår (två pass) och 18 idag så nu ser det ut så här:
1000-8-14-18=960

Imorgon ska jag försöka få till lite cykling och det blir förmodligen en tur till bokskogen dock ska jag klämma in en liten lugn runda så att jag får lite fler km!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar