torsdag 24 november 2011

Lite ljusare!

Jag har sen förra fredagen haft lite ont i min höft vilket har gjort att jag har haft ont och inte kunnat tränat på ordentligt. Det hela ledde till att jag höll upp med löpningen i två dagar och körde lite styrketräning med övningar som involverade benen och höften och nu två dagar senare börjar det kännas bra igen! Förmodligen har jag varit slarvig med min stretching och då blir mina muskler korta vilket leder till lite felbelastningar. Jag funderar på att ha ett lätt benpass för benen varje vecka då jag får stretcha ut musklerna ordentligt och sedan lägga fem minuter efter varje pass på lite stretching.

Helgen som kommer är ganska fullspäckad inom triathlon världen. Colting gör ett nytt försöka på att vinna Ultraman titeln (tävlingen börjar imorgon fredag) och sedan kör Heleneholms Tri Teams Magnus Magnoy IM Mexico. Hoppas på framgångar i bägge tävlingarna!

Jag funderar på att korta ner min utmaning från 1000 km på 100 dagar till 500 km på 50 dagar. Tycker att den tar för mycket fokus på all annan träning som jag kommer behöva efter nyår men än så länge så går det! Dock vill jag få till fler cykelpass lite senare då detta är dne gren där jag känner mig att jag måste förbättra mig inför 2012!

1000 km på 100 dagar ser ut så här:
879,84 kvar på 89 dagar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar