måndag 6 juni 2011

Nu är sommaren här!

Nu känns det som om sommaren har kommit hit för att stanna! Personligen tycker jag verkligen att det är skönt med varma dagar och varma kvällar och jag förstår inte personer som klagar över värmen. Jag kommer ihåg i vintras när det var -20 grader och man skulle ut och löpa hur roligt var det då? Igår kväll löpte jag 10 km på vid 22 tiden i t-shirt och svettades! Ett litet problem jag har är att min löpning inte riktigt vill komma igång. Jag är stel i baksidan på höger låret och har lite ont i vänster höftböjare. Jag vet inte om maran fortfarande spökar lite i benen? Hade tänkt att ta det lugnt med långrundor nu i en vecka och försöka löpa lite oftare och kortare.

Mitt första sommartips i år är att besöka Segevångsbadet! Den stora bassängen är en 50 meter bassäng där de alltid har minst 3 stycken 50 banor öppna för motionssim. Inträdet kostar 30 kr (tror jag) 250 kr för ett tio kort och 600 kr för ett säsongskort. Den stora bassängen är dessutom tempererad till 27 garder vilket är skönt när vädret inte är så bra. Jag brukar även att simma med min våtdräkt där då jag tycker att det är stor skillnad mellan att simma med våtdräkt och utan. Ett tips är att gå dit när det inte är strålande sol och 25 grader utan när det är lite mulet och 20 grader då man ibland kan få hela bassängen för sig själv! Det är ju lite säkrare att simma i bassäng än att simma själv i öppet vatten.

2 kommentarer:

  1. Kolla på Rans hemsida

    Segevångsbadet stängd till allmänheten. Simskolor fortsätter som planerat.

    Från Malmö Stads hemsida...

    "Med hänsyn till de allmänhetens säkerhet kommer Segevångsbadet att vara stängt tills vidare. Ofarliga utfällningar av titandioxid gör vattnet vitaktigt och sikten i vattnet mycket dålig.

    Fritidsförvaltningen och simklubben Ran, som driver verksamheten på badet, bedömer att sikten äventyrar de badandes säkerhet och har därför beslutat stänga badet tills problemet med utfällningarna i vattnet är avhjälpt.

    Segevångsbadet kommer att öppna igen så fort siktdjupet har förbättrats."

    Simklubben Ran kommer att fortsätter med sin egen verksamheter som planerat på Segevångsbadet eftersom alla verksamheter är ledarled. Vattnet är fortfarande okej att bada i och alla simskolor kommer att starta som planerat. Stängning av Segevångsbadet gäller allmänheten som är inte med i någon av SK Rans verksamheter.

    PS håller på med att kolla upp med klubbdress, men Fusion hos BikePro/Runners Store med vårt tryck ligger nära till hands...

    SvaraRadera
  2. Det var ju inte bra! De hade problem redan förra året men då körde de på. Nu har vi som tur är havet och Sövde!

    Fusion gör riktigt snygga kläder! Jag gillar att de har lite vitt i många av deras plagg.

    SvaraRadera