torsdag 23 juni 2011

Semester och nya hjul (Vuelta Racetec)!

Nu har jag äntligen lite semester och är ledig i två veckor och det ska bli skönt! Förhoppningsvis kommer vi vara en del i Blekinge sen blir det små äventyr här hemma vilket kan vara roligt det med! Jag har idag fått hem mina nya tränings/tävlingshjul. Det är ett par Vuelta Racetec med 40 mm aluminium fälg.De påminner mycket om Vuelta Superlite som har slutat att producera (om jag har förstått det rätt). Jag ska ut och testa de lite i dagarna men de ser bra ut och den korta turen jag har kört de på så känns de även bra! jag tror att de kommer vara ypperliga reservhjul när 88mm hjulen blir för jobbiga i vinden.
Vuelta racetec


Vuelta Racetec på cykeln

Jag får lägga upp en liten recension utav hjulen när de har rullat en 40-50 mil. Jag köpte hjulen från Tyskland vilket gjorde att de blev billigare än vad det hade varit att köpa de i Sverige. Frakten var inte farlig och kostade 15 euro om jag minns rätt. En positiv sak med hjulen är att de färgmatchar min cykel!

Imorgon blir det nog ett litet träningspass på förmiddagen sen hoppas jag på en regn fri dag och kväll.
Trevlig midsommar allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar