söndag 19 juni 2011

Malmö 10K

Igår löpte jag Malmö 10k som är ett nytt lopp i centrala Malmö. Inför starten kände jag mig sådär och jag vet inte riktigt varför men vissa dagar är ju bara så. Nu var det en tävling som egentligen inte spelar så stor roll för mig men det är ju alltid kul att tävla. Nu blev det 36:44 och en 27:e plats så det är jag nöjd med. Jag tappade lite på de 5 sista km men är egentligen inte speciellt orolig för min löpform inför triathlontävlingarna i år. Mina km tider såg ut på följande:
1km-3:19
2km-3:32
3km-3:41
4km-3:45
5km-3:33
6km-3:45
7km-3:53
8km-3:49
9km-3:54
10km-3:29

Som man kan se på tiderna var det inget riktigt jämnt tempo med det beror lite på hur banan var med ganska mycket svängar och lite motvind från km 6 till km 9. Men nästa år ska jag under 36 minuter! Måste säga att min K Swiss K Ruuz bara blir skönare och skönare för varje tävling jag har de! Det känns som om man springer barfota.
Nu är sommarens löptävlingar avklarade och nu är det dags för att koncentrera sig enbart på triathlon vilket ska bli skönt! Det är dags att blitza biken nu inför Challenge Copenhagen! Långpass på simningen och långa tempolopp på cykeln det är vad de närmsta veckorna ska handla om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar