tisdag 21 juni 2011

Årets längsta simpass och en blåsig cykeltur

I måndags öppnade Segevångsbadet igen efter att ha varit stängt några dagar pga renovering utav bassängen. Jag firade det hela med mitt livs längsta simpass det blev nämligen 4000 meter varav de flesta i min våtdräkt. Anledningen till att jag har våtdräkten på mig är inte att det är kallt i bassängen (tror det är cirka 25 grader) utan det är för att jag tycker att det är ganska stor skillnad att simma med våtdräkt och utan våtdräkt. Rörelsen i axlarna och hur man ligger i vattnet tycker jag ändras ganska mycket och jag tror personligen inte det är helt fel att köra några utav passen i våtdräkten. Nu värmde jag upp sen körde jag först 500 meter sen blev det 2 stycken 1000 meter intervaller och jag märkte att jag tappade tid ju längre passet blev. 500 m körde jag på 8:06 första 1000 meters intervallen var på 17:29 andra på 18:04. Jag vet inte riktigt varför jag tappar fart men jag känner mig inte speciellt trött men det har förmodligen något med tekniken och ovanan att simma så pass långt. Men det ska det bli ändring på!

Idag blev det ett lite längre pass cykelpass på eftermiddagen. Tanken var egentligen att cykla 140-160 km men efter det att Vilmer bestämde sig för att gå upp kl 05:00 och sedan inte somna om förrän vid halv tio så blev sömnen sådär. Jag försöker att hjälpa Hanna med Vilmer men på nätterna drar hon det tyngsta lasset och jag brukar försöka ta hand om lillen på morgonen så att Hanna får sova lite längre och kanske ta igen lite utav tiden hon har varit uppe och för det mesta fungerar det bra. Men idag var jag lite trött innan jag hade startat så det blev 100 km vilket ändå får anses som godkänt. Snitthastigheten blev strax över 31 km/h och det var en trevlig runda från Malmö-Staffanstorp-Dalby-Södra Sandby-Revingehed-Veberöd-Genarp-Klågerup-Malmö. En sak som inte var speciellt trevlig var den förbannade vinden som jag hade i huvudet från Veberöd och hem. Jag är riktigt less på vinden i Skåne!

Min tid från Malmö 10K har blivit redigerad och nu har jag sluttid på 36:39 vilket är nytt personligt rekord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar