onsdag 8 juni 2011

90 km tempo!

Det blev 90 km tempo på cykeln idag. Jag körde som jag hade planerat lite runt innan jag körde på 101:an vid Arrie och började köra. I och med att SMHI hade lovat 2-3 m/s vind så skulle det bli roligt att se hur cykelformen låg till. Men redan utanför Malmö kände jag att de hade glömt att sätta dit ettorna innan 2-3 m/s för det blåste nog runt 12 m/s -13 m/s. Jag kan ju vara diplomatisk och säga att jag inte direkt gillar att det alltid ska blåsa så mycket i Skåne. Nu hade jag rak motvind ut och vinden i ryggen hem. Passet blev så här:
Ska jag vara ärlig kändes det sådär och inget mer. Jag körde på så gott jag kunde men tiden var bara sådär. Sträckan är platt och jag kan inte klaga på något utan det går helt enkelt inte fortare än det och då ska jag löpa en snabb halvmara efteråt är det ju tänkt men det hade jag inte fixat idag. Men jag har fortfarande tid att förbättra min cykling och jag har några idéer som jag ska testa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar