lördag 30 april 2011

En bra långrunda inför maran!

I måndags bestämde jag mig på morgonen att byta ut mitt tänkta cykelpass mot ett långpass löpning inför maran. Dagen innan hade jag löpt 14 km i 4:20 tempo så benen var kanske inte helt 100. Med mig ut på turen hade jag 3 SIS gel 4 st små flaskor varav 3 med Vitargo och en med vatten. Det blev 26 km med en snitthastighet på 4:25, jag hade 4:27 i snitt de 13 första och 4:23 de 13 sista km. Efter rundan kände jag mig inte speciellt sliten utan var i god form. Detta leder lite till att jag börjar undra ifall jag ska satsa på en riktig kanontid på maran.

Man skulle ju kunna satsa på ner mot 3:00 och håller det så håller det. Maran är egentligen inte viktig men man vill ju fortfarande göra sitt bästa där så det är svårt. Man vet ju hur svårt det är att bromsa när det väl börjar gå dåligt på maran. Man tappar ju tid ganska fort när man väl har börjat. Jag har ju några veckor på mig att tänka och nästa vecka är det dags för Lundaloppet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar