torsdag 14 april 2011

En ny utmaning som startar på söndag!

Veckan som kommer med start på söndag hade jag tänkt köra en cykelutmaning. Jag siktar på att cykla 35 mil och under 30 är inte godkänt och över 40 är med beröm godkänt. Anledningen till cykelutmaningen är att jag börjar känna att jag tappar lite på min cykling. I början utav året flöt allting på bra men de två senaste veckorna har jag tappat lite och dagarna efter det jag har kört hyfsat hårda och långa pass har benen inte varit bra.

Tanken blir att jag ska köra två långpass på över 8 mil sen får den övriga tiden vara lite som det går. Ett utav långpassen hade jag tänkt köra med tävlingshjulen och cykeln utrustad som inför Challenge Copenhagen. Jag tror att det kan ta ett tag att vänja sig med den djupa profilen på framhjulet. Bakhjulet tror jag inte blir några problem men framhjulet kanske är känsligt i kantvind.

Årets första tävling närmar sig och ikväll blir sista löppasset innan tävlingen. Benen känns inte helt hundra men jag jag vet inte riktigt vad det kan bero på tycker inte jag har kört speciellt hårt den senaste veckan men det kanske är mars månads 80 träningstimmar som spökar lite. Imorgon blir det simning, styrketräning och kanske en kort cykeltur annars så blir det att börja ladda inför min första tävling för Heleneholms IF tritahlon!

Här kommer en liten film om när Rasmussen åker utför i TdF, ganska sjukt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar