tisdag 12 april 2011

Träningen går framåt sakta och säkert!

Nu har det snart gått en vecka sedan Vilmer valde att komma till oss. Allting har gått bra hemma vilket är skönt! Nu börjar det bli lite svårare med att pussla ihop livet med träning också vidare men omöjligt är det absolut inte!
Jag har hunnit med 2 simpass, 4 löppass och ett cykelpass på 2 timmar. Jag känner att det som förmodligen blir svårare blir långturerna på cykeln. Jag ska nog försöka få in så många 1-2 pass som möjligt och ta upp tempot på dessa passen.

Jag gjorde ett nytt simtest idag 500m på 8:40 i 25 m bassäng. Det är en förbättring med 28 sekunder sen senaste simtestet som var i början på mars så något har hänt men jag vet bara inte vad. Men förmodligen är det bara lite vana som har satt sina spår.

Igår körde jag 7 stycken 1 km intervaller i Beijers park med mina nya Zoot Energy skor och det gick helt bra!
Kilometerna gick enligt följande(en minuts vilka mellan intervallerna):
3:48
3:51
3:41
3:38
3:50
3:42

Det finns lite mer i kroppen men jag vill inte bränna mig nu innan loppet på lördag. På lördag är det 10 km terränglöpning i Skrylle och det blir motionsklassen och förhoppningsvis sub 40.

2 kommentarer: