måndag 2 maj 2011

Katastrofen i Nya Zealand bestämde min tävling 2011!

 Den 14 augusti går min stora tävling i år och det är Challenge Copenhagen (CC). Anledningen till att det blev CC är rätt rolig och jag vet inte om jag berättat det. Jag tvekade eller visste inte ifall det skulle bli CC eller Kalmar. Kalmar körde jag förra året och det var hur kul som helst! Men när det stod klart att Challenge skulle ha en tävling i Köpenhamn så blev jag genast intresserad dock tycket jag att det var dyrt med CC. Jag hade nästan ställt in mig på att det skulle bli Kalmar i år igen när det blev en stor jordbävning i Christchurch. Tyvärr omkom flera personer och flera tusen blev av med sina hem. Christchurch är ett starkt triathlon fäste och det finns flera kända triatleter som bor och tränar där.

Bland de som bor där finns två herrar som enligt mig gör den bästa triathlon podcasten i världen nämligen John Newsom och Bevan James. Podcasten hittar ni på www.imtalk.me och varje vecka kommer det nya roliga och intressanta podcasts. När katastrofen var ett faktum ville dessa två herrar hjälpa den lokala idrotten och bestämde sig för att samla in pengar genom auktioner på ebay.com. Flera kända triatleter och företag skänkte priser bland annat Challenge. Challenge skänkte en startplats till alla deras tävlingar och det var på det sättet jag "vann" min plats i Köpenhamn. (det vinnande budet var på 325 dollar).

Härom dagen var det dock ett litet problem eftersom jag inte hittade mitt namn när jag letade i min age group jag blev lite orolig att koden jag fått varit fel och att min anmälning inte gällde tills det att jag sökte på mitt efternamn och fann det i MPRO gruppen och inte AGE25-29. Jag hade alltså hamnat i proffsgruppen med 18 andra. Som tur var kunde jag ända mig till min rätta klass igen för det hade visserligen varit roligt att tävla i proffsklasen de 25 första meterna på simningen sen hade man aldrig sett de mer!

Såg att Raelert bröderna ska köra för BMC i år och då blir det förmodligen på denna modellen som ser helt ok ut!

2 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten. Ska bli kul och höra din jämförelse mellan Kalmar och Köpenhamn.

    SvaraRadera
  2. Det ska blir roligt att testa Köpenhamn. Cyklingen ska vara lite långsammare än Kalmar då den inte är så "rak". Men jag tror inte det är några större skillnader i banprofilen.

    SvaraRadera