torsdag 30 september 2010

Lite nya saker som har inhandlats och ska inhandlas!

Som jag skrev i mitt förra fick jag ett paket från Chainreaction och nu har jag testat lite utav sakerna. Mina nya cykelskor och pedaler är jag nöjd med. Jag har tagit av mina landsvägspedaler och satt på ett par "Mtb" pedaler men det är egentligen SPD-pedaler om jag har förstått allt rätt. Anledningen till detta är att det fanns ett bra erbjudande på ett par skor (Diadora) som jag beställde tillsammans med pedalerna. Tanken är att jag ska kunna använda samma skor till gymmets spinningcyklar, tempocykeln och till min Mtb/CrossCountry cykel. Än så länge känner jag ingen stor skillnad mellan mina landsvägspedaler och de nya. Dock har jag bara cyklat 11 mil på de nya så det krävs en hel del till innan jag kan säga något med säkerhet!

Imorgon är tanken att jag ska springa en runda på morgonen som förmodligen blir ganska lugn. Tror jag ska sikta på en runda i 4:50 tempo i cirka 7-8km. På eftermiddagen blir det ett cykelpass till jobb vilken väg vet jag inte än men det blir nog inte genom Lund för det vågar man knappt nu efter domen mot Andreas!

http://www.sydsvenskan.se/lund/article1252297/Pakord-cyklist-domdes---bilist-friad.html

Igår när jag var ute och cyklade kom jag på vad jag verkligen behövde köpa! En ny reflexväst! Det blir en Craft reflexväst som jag hoppas kunna använda både på cyklingen och löpningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar