fredag 3 september 2010

Lite sommar kvar än!

Igår efter det att jag hade jobbat natt sken solen på morgonen och det var nästan helt vindstilla vilket inte är så vanligt i Skåne. I och med det fina vädret passade jag på att cykla lite längre hem och det blev en mycket skön resa på 61 km. Hastigheten var ganska bra och det blev ett snitt på 31km/h vilket jag är nöjd med då jag inte försökte cykla fort. En sak jag märkte av var att min nya inställning på cykeln kanske inte är den bästa. Jag har tagit bort en "spacer" och det har känts bra på kortare sträckor dock tyckte jag att mina höftböjare blev stela under cyklingen igår. En annan sak som jag har ändrat på cykeln är att jag har flyttat ihop armstöden på tempostyret lite närmare varandra men det fungerar fint.

Ett tag funderade jag lite på om jag skulle byta ut min ram till nästa säsong men det blir nog inget av det. Jag trivs bra med min nuvarande och med de nya tävlingshjulen kommer det säkert gå hur bra som helst nästa år. Jag tror jag kommer att små fixa med komponenterna på cykeln istället. Jag behöver nog byta lite vajrar, styrlinda osv. Mina tävlingshjul inför nästa säsong är klara det blir ett Corima four spoke bak och ett Corima Aero fram. Framhjulet har jag precis fått men det är grymt skönt och lätt (590 gram utan däck)! Ett litet problem är bara att man behöver speciella bromsklossar till hjulen då de är i kolfiber och inte har någon aluminium bromsyta. Här är cykeln med hjulen på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar