onsdag 1 september 2010

Förkylningen på väg bort!

Det känns som om min förkylning är på väg att släppa lite nu och det är skönt! Idag körde jag på ganska bra med träningen dock är jag lite rädd för att pressa mitt hjärta så löpningen får vänta lite till (kanske till imorgon) då det är den gren där jag får högst puls. Idag fick jag två fina cykelpass ett lugnt till jobb där jag höll cirka 29km/h vilket är helt ok då det var kallt och jag var tvungen att köra genom Lund som inte är min favorit stad direkt (tack vare cykelväggarna och bilisterna).

Annars var det mycket övning på jobb vilket jag tycker är kul eftersom tiden går fort, nästan för fort då det blev ett kort fysspass innan det var dags att cykla hem. Hade bestämt träff med frun i Borgeby vilket ligger ungefär halvvägs hem från jobb vilket var perfekt för då kunde jag gasa på bra de 2 första milen för att sedan cykla lite lugnare hem med frun. Precis så blev det med då jag avverkade de första 22 km med en snitthastighet över 35km/h vilket var bra med tanke på att jag hade motvind e stor del av vägen. Så totalt blev det över 7,5 mils cykling idag och för att citera Jonas Colting "Cycling is a blue-collar sport. You gotta do the miles." (Citet är för övrigt hämtat ifrån boken Going long utav Joe Friel och Gordon Byrn vilken är en mycket bra bok!) Det är bara att hoppas att vädret tillåter mig att cykla mer innan kylan kommer på allvar! Ska försöka få ganska många mil innan vintern kommer då jag kommer att gå över lite mer till löpningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar