tisdag 5 oktober 2010

Nu har det börjat på allvar!

Förra veckan kan man säga att träningen mot Kalmar började på allvar. Förra veckan blev det en hel del bra träning och det var skönt att dra igång igen. Nu är det inga fantastiska hastigheter man är uppe och kör på men det är inte meningen heller. Det viktiga nu är att börja "samla" kilometer och förberedda sig inför den hårda träningen som jag räknar kommer att dra igång i mars/april. Jag ska sätta mig ner och göra upp en årsplan inför nästa år med de tävlingarna som jag kommer att ha som prioriterade tävlingar. Det blir nog inga stora avvikelser från årets tävlingsplan.

Tanken är att jag ska springa ett maraton på våren och det lutar åt att det blir Köpenhamns maraton då jag verkligen gillar det loppet! Har man ett lite längre lopp på våren så är det lättare att hålla sig motiverad med löpningen undre vinters mörka och kalla månader. I år ska jag även försöka simma och cykla lite mer i fjor blev det inte tillräckligt med det under vintermånaderna och då börjar man på minus på våren.

Nu är det snart dags för VM och jag tror att det blir en ny mästare i år på herr sidan. På damernas sida är Chrissie Wellington helt fenomenalt bra! Jag hade tänkt tippa lite hur det går men det får vänta lite till.

1 kommentar:

  1. Håller med dig om att det är bra att ha lite tidiga tävlingar inplanerade för att hålla motivationen uppe under vintern. Jag siktar på Stockholm marathon i år igen.

    SvaraRadera