torsdag 27 oktober 2011

Yddingeloppets banprofil

På söndag är det dags för Yddingeloppet. Loppet som jag och min fru ska löpa är 12 km (det finns en 6 km bana med) och det är en kuperad bana. Banan ser ut så här
Höjdprofilen ser ut så här:
Banan skiljer sig från Torups 10 km runda som jag anser är jobbigare då den är lite ryckigare än vad Yddingeloppet är. Torups 10 km bana ser ut så här:

Ifall ni jämför så tänk på att det inte är exakt samma höjd ute i vänsterfältet. Tyvärr får jag inte rätt på det men jag hoppas att ni har överseendet med det. Ifall man undrar vilken hastighet man ska hålla så tror jag att jag hade min km tid på 10 km +10-15 sekunder så jag sprang precis under 48 förra året men är nog lite snabbare i år. Blir med all säkerhet mina Puma Haraka dock utan spiken då man löper en del på asfalt.

Lance Armstrong körde VM i Xterra på Hawaii och var bland de första upp ur vattnet sen tappa han lite under cyklingen innan han körde och vurpa såpass att hjälmen gick i sönder men han fullföljde loppet och kom till slut på 23:e plats vilket enligt mig är en bra placering. Men visst hade det varit roligt att se hur han hade placerat sig på en Ironman.
Lance kanske hittar sina gamla speedos och återvänder till triathlon och då gärna till Ironman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar