söndag 2 oktober 2011

Mindre än en vecka kvar!

Nu är det mindre än en vecka kvar till Hawaii Ironman. Tävlingen som räknas som VM i triathlon (på Ironman distansen) och där allt började. Precis som förra året är det ett getingbo på herrsidan. Jag ska försöka få till ett inlägg innan lördag med mina tankar och vilka som kan ses som favoriter.

Träningen har varit helt ok sen mitt senaste inlägg. Jag har kört två cykelpass som varit över två timmar och löpningen har varit helt ok. Helgen har varit träningsfri då jag har firat en svensexa för en utav mina barndomskamrater vilket var riktigt lyckat! Vädret kunde inte varit bättre och vi fick verkligen en rolig heldag.Jag och min lilla familj var även i bokskogen (igen) och löpte 10 km rundan. Det gick lite långsammare denna gång och jag tog mig runt på 44:31vilket jag tycker är bra. Det blir nästan alltid "snabba" pass där vilket är kul!

Veckan som kommer eller i alla fall de fem första dagarna funderar jag på att köra en "crash week" med mycket träning för att ladda inför Kona. Yddingeloppet är ju inte förrän sista helgen i oktober så det borde inte skada att köra en tuff vecka nu.

Sen är det roligt att se Lisa Nordén tävla i tävlingar utan drafting och göra så bra för sig! Jag hoppas att hon väljer att satsa på lite längre distanser efter OS. Här är en bild på hennes cykel som hon använde i senaste tävlingen. En sak är lite galet med den ser ni vad?
Bilden är hämtad från www.slowtwitch.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar