torsdag 20 oktober 2011

2012 i tankarna!

Nu börjar en lite mörkare och kallare tid för de flesta svenska triathleter. Utomhus simningen är slut, cykling börjar bli kall och är inte lika rolig som i våras, innan löpningen måste man ta på sig flera lager utav kläder för att inte frysa och triathlontävlingarna är slut för i år (iaf på svensk mark).

Ett litet ljus i mörkret är att man kan börja planera lite inför kommande år. Jag hade tänkt köra igång min träning i november och ha Yddingeloppet som säsongsavslutning på 2011. Min dröm är att någon gång köra Challenge Roth och den enda tävlingen jag skulle vilja köra mer är Ironman på Hawaii men det känns lite långt ifrån med familj och allt. Dock känns Roth som en genomförbar tävling och det hade varit kul att ställa upp VM för brandman som körs i Roth.

För tillfälligt är jag ej i tillräckligt bra form för att köra mot de tider som jag tror jag har i kroppen. Jag funderar starkt på att försöka få en plats 2013 och tills dess är det ju lite mindre än två år så tills dess borde jag hinna träna mig i bra form.

Tyvärr klyddar det lite med Kalmar och deras mål att bli en Ironman. Jag hade gärna kört Kalmar nästa år och för mig personligen spelar det ingen roll ifall det är en Järnman eller Ironman. De verkar ha lite problem med Trafikverket och tyvärr tror jag att de tappar deltagare som anmäler sig till andra tävlingar som Challenge Copenhagen som har billigare priser till de 500 första som anmäler sig. Jag går i tankarna att ställa upp i SM klassen nästa år men då får det börja hända något snart!

Ett annat upplägg som jag funderar på är att skippa Ironman distansen 2012 och satsa lite på HIM och kortare triathlontävlingar. Vi har ju Sövde, Sala, Tjörn och Challenge Aarhus som alla ligger "nära". Med detta upplägget skulle man få tävla lite mer än vad man gör i Ironman distansen då allting bara fokuseras på en dag om året.

2012 skulle jag även vilja gå under 3 timmar på maran och jag har 4 minuter kvar till det målet och det tror jag inte ska bli några större problem så länge jag får vara frisk och kry under vintern 2011-2012. Frågan är bara vart mitt försök ska ske om det blir i Köpenhamn (igen) eller ifall man kanske ska testa Heleneholms egna som går i april och ligger lite bättre planeringsmässigt. Hade man kört Heleneholms egna maraton skulle man även kunna köra Göteborgsvarvet som är helgen innan Köpenhamns maraton. Hanna funderar på att köra Köpenhamns maraton nästa år det hade ju varit kul att stå och heja på henne!

Men som tur är behöver man inte bestämma sig i oktober!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar