onsdag 5 oktober 2011

Vem vinner på lördag och andra små rykten från Kona!

Nu är det bara dagar kvar och de internetbaserade triathlon sidorna på nätet börjar att svämma över av nyheter från Kona. Det kommer flera olika nyheter Kona om nya skor, cyklar, våtdräkter och rykten om pakter osv. En sak som har fått mycket fokus är Specilazed nya Shiv med "camelback" inbyggt i ramen. Personligen gillar jag inte utseendet på den. Dock verkar det som om den ska vara riktigt snabb och den är UCI illegal med andra ord en riktigt triathloncykel.
Craig Alexander bröt sitt livstids kontrakt med Orbea efter det att han haft en "omärkt" (en solklar Cervelo
P4 utan dekaler) cykel i VM i HIM och har sett träna på den nya Specialized Shiv.

K Swiss har släppt nya skor och de är K Swiss K Ruuz 1.5 som är en utveckling utav mina favoriter. Dock vet jag inte riktigt ifall jag gillar den  nya färgen man ser de iaf!

Annars tisslas det lite om att Andreas Raelert fortfarande inte är 100 % efter sin skada i somras och det är likadant med förra årets femma Raynard Tissink. Dock såg jag en bild där bröderna Raelert var ute och löpte och Andreas till höger ser riktigt tunn ut och det är kanske med tanke på löpningen han har gått ner lite.

En rolig sak är att jag tycker det verkar som om Craig Alexander verkar ha gått åt andra hållet och ser ut att vara lite större och det är säkert med tanke på cyklingen. Han ville inte tappa och förlora loppet där i år igen och han är ingen dum atlet utan han kommer vara beredd men frågan är om det räcker när tåget med uberbikers sticker och där Andreas Raelert mycket väl kan dra då han imponerade med 4:11 i Roth och sen Vanhoenacker som gjorde 4:14 i Österrike. Lieto har väl sin sista chans att vinna i Kona och då behöver han förmodligen minst 7 minuter till Raelert och Vanhoenacker men jag tror fortfarande inte att det räcker.

Jag kommer förmodligen lägga ut mina tips på vem som jag tror vinner imorgon och jag hoppas jag kan tippa lika bra som förra året ;-)  Mina tips för 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar