lördag 16 juli 2011

Min packlista inför ett triathlon!

Nu står jag här på kvällen innan tävling och försöker få en överblick över de sakerna jag behöver imorgon på tävlingen! Jag tänkte göra en lista så man själva kan se ifall man har fått med sig allt!

Innan tävlingen behöver jag:
*Tittat på väderprognosen (detta styr lite vad jag tar med mig)
* Läst igenom tävlings pm:et
*Blandat min energidryck och köpt mina gel
*Gått igenom cykeln och spänt skruvar och kollat bromsar osv
*Laddat och tömt min pulsklocka (garmin) så man inte står med dåligt batteri vid starten

Simningen
*Egen badmössa ifall det är kallt eller ifall man behöver det
*Öronproppar
*2 par simglasögon varav det ena är med mörkt glas ifall det är soligt
*Våtdräkt
*Vattentät klocka

Cykel
*Hjälm
*Cykelskor
*Vattenflaskor (fyllda med det man vill ha!Tänk på att du förmodligen aldrig får se flaskorna igen så ta inte favoriten men ta alltid en flaska som är ren och hel!)
*Fotpump
*Handpump till cykel
*Reservdelsväska med slang och andra bra saker att ha med sig
*Gel
*Glasögon (mot sol, regn och vind)
*Armvärmare/kylare

Löpningen
*Skor
*Strumpor
*Vätskebälte
*Solglasögon
*Keps

Växlingsområdet
*En handduk till fötterna
*Nummerlappsbälte (normalt tar man på sig nummerlappen efter simningen)
*Gel
*En vattenflaska med antingen vanligt vatten eller energidryck
*Torr t-shirt att byta om till ifall det har varit en blöt cykling men vädret har vänt

Det är min lista inför morgondagens tävling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar