onsdag 6 juli 2011

Hemma igen efter Blekingeäventyret!

Nu är vi hemma igen efter nästan en vecka i Blekinge. Det blev en skön tid med träning och familjemys! Denna gången hade jag med mig min cykel då jag försöker att få ihop lite bra pass på den inför årets tävlingar. Det är snart dags för Sövde HIM och sedan är det ju Challenge Copenhagen som är det stora målet! Terrängen vid stugan i Blekinge är bra när det kommer till cyklingen. Det finns landsvägar där man nästan aldrig möter två bilar samtidigt och i närheten finns det lite backar då stugan ligger precis vid Ryssberget. Jag filmade lite på den ena rundan när jag körde lite backträning i början av passet. Här är en liten film från en av "stigningarna":


Här är höjdkurvan på passet. Det är ju bra träning inför Sövde även ifall de har ändrat cykelbanan så är den fortfarande backig.

Jag börjar verkligen se framemot Sövde nu. Det var inte igår man tävla i triathlon och det kommer bli riktigt roligt att köra igång igen! Nu är det ju även klubbmästerskap för Heleneholms IF Tri Team vilket kommer att bli roligt att köra! Jag vet inte riktigt hur många vi är eller hur konkurrensen är men ifall Magnus Magnoy kör kommer han att vinna ganska enkelt då han enligt mig är den bästa triathleten på herrsidan i HIF Tri Team (jag vet inte riktigt hur många eller hur bra folk är som tävlar för HIF TT men jag vet att Magnus är bra så om jag har glömt någon så förlåt!) 

Sista dagen klämde jag in ett brickpass i högt tempo då jag ville se lite hur formen är och hur mina nya hjul fungerar. Det blev 60 km cykling och 7 km löpning direkt efter så det blev även lite träning på att ta av cykelskorna innan jag har hoppat av cykeln och att få igång benen efter cyklingen. Cyklingen gick så här:
Löpningen gick också helt ok dock var det varmt! Men 7,3 km på 33 minuter och då kändes allt bar och jag hade en hel del kvar i tanken kändes det som. Det kommer säkert att bli fler Blekinge resor i sommar!
Återhämtning med Vilmer

12 grader i vattnet och det blev ett snabbt dopp istället för ett träningspass!

Tävlingsoutfiten efter brickpasset

Ett simpass med våtdräkten i havet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar