tisdag 22 mars 2011

Cykeln med de nya hjulen!

Min cykel är färdigbyggd nu och här är resultatet: SELLEHED 1.0
Men nu när jag tittar på fotot ser jag att det är min gamla sadel som är på så det är inte helt rätt än! Men hursomhelst är jag jättenöjd med mitt bygge! De nya hjulen är tänkta som tävlingshjul och hjul på mina långrunder. De är 88 mm kanttråds hjul gjorda helt utav kolfiber vilket innebär att jag måste byta bromsklossar då det kräver speciella klossar vilket kanske är lite jobbigt men det tar 5 minuter så jag bryr mig inte speciellt om det.Inför tävlingar blir det en 10 delad kassett och en SRAM kedja med deras finurliga kedjelås.

Hjulen blev lite dyrare i och med att jag valde kanttråd men det känns bättre att använda det än tubdäck även om tub förmodligen är bättre.Jag valde röda detaljer i hjulen och det blev så här:

4 kommentarer:

  1. Tjusigt!

    Får man fråga vad du gav för ramen och hjulen?
    /Reine

    SvaraRadera
  2. Den är riktigt snygg. Vilken storlek är det på ramen?

    SvaraRadera
  3. Ramen är en large och hjul och ram har gått med frakten på runt 1100 dollar. Ramen köpte jag genom ebay och hjulen genom alibaba. Sen har det blivit lite moms på det runt 5-600 totalt.

    SvaraRadera
  4. Hur är kvalitén på ram och hjul jämfört med "märkesramarna"?
    Hur lång är du?

    SvaraRadera