torsdag 10 mars 2011

Nu regnar det istället för snöa!

Det får se som ett vårtecken nu när det regnar istället för att det snöar här nere i Skåne. Imorse var jag uppe klockan 06:00 för att jag skulle kunna sticka och simma på morgonen. På två veckor har jag fått ihop 4 simpass och det var vad jag fick ihop på en månad om man ser till förra året eller nu när jag tittade i min träningsdagbok så hade jag tre simpass i januari 2010 och ett i februari 2010 så det borde bli en förbättring i år! Jag hade 1h24min på simningen i Kalmar och med träning tror jag att jag kan få ner tiden med 10 minuter till i år! Körde 500m på tid idag och hade 9:18 på en 25 meters bana. Jag vet att jag simmar fortare med våtdräkt men jag vet inte om 25 meters bassängen saktar ner en med vändningarna eller ifall det ger en möjlighet att vila?

Igår löpte jag 14 km i Skrylle och den banan är helt ok men inte lika jobbig som Bokskogen men jag tror att terränglöpningen bygger upp min löpstyrka inför 2011. 14 km tog 1:05 igår och jag tycker att det känns bra och det ska bli roligt att testa en löptävling lite senare i våroch se vart man står! Håller på att titta lite på tävlingsplaneringen för 2011 och har satt upp de tävlingar som jag kan tänka mig köra ifall det nu går med familjen men det kommer säkert att gå bra då jag har en bra och snäll (och mycket träningsintresserad) fru så det kommer säkert att lösa sig!

Tror att mina hjul kommer idag eller imorgon och jag kommer lägga upp bilder på cykeln med hjulen när de har kommit! Tänkte också tipsa om http://www.imtalk.me/ som enligt mig är en riktigt podcast, den bästa enligt mig. Speciellt podcasten med Macca och med Brett Sutton tycker jag är riktigt bra och intressanta!
Bilden är tagen från Zipps hemsida men det går rykten om att det enda som var Zipp på Maccas bakhjul var decalerna 2009. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar