fredag 4 mars 2011

Lite nya saker har kommit och fler är på gång!

Inför säsongen har jag gjort en del ändringar i  min utrustning. Jag har sålt min ram, våtdräkt, tävlingshjul och lite andra små saker som har legat och samlat damm i mina lådor.En sak som är rolig är att jag tror har gjort en hel del bra affärer under vintern.Men allt är inte min förtjänst utan man ska tacka den svaga dollarn med! Jag sålde mina Corima hjul för 600 dollar och mina nya som jag har beställt kostade 530 dollar och kommer att se ut som dessa och de bör dyka upp inom 14 dagar.
Det är ett par 88 mm kolfiber hjul från Kina precis som min ram. Jag valde mellan tub och kanttråd och det blev ett par kanttråd då jag tror att det blir lite billigare med däck och så tror jag att det är lättare att sälja de vidare. Dock tror jag att tubdäck är lite snabbare men det är inte det som hindrar mig.

Min nye våtdräkt kostade 89 dollar på ebay är en Profile design Bionic 2 och var enligt mig ett kap! Nu ska den bara vara skön att använda. Torr sitter den bättre än min gamla Orca S1 som började bli för stor. Jag hade tänkt testa den inomhus i en pool innan det är dags för öppet vatten så det borde inte ta så lång tid innan jag vet om det var en bra affär eller inte.

I övrigt har det varit en bra träningsvecka än så länge! Två simpass vilket förmodligen är ett rekord men det känns bra! Nästan 4 timmar cykling varav 3 timmar har varit utomhus och på söndag blir det 4 timmar till med Vasaloppscykling på jobb. Löpningen flyter på bra med och jag tror att jag vara riktigt stark i år på löpningen. 3:10 på maran känns inte helt omöjligt! Men det är i början på mars och inte den 22 maj så man vet aldrig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar