måndag 14 mars 2011

Tävlingsplanering 2011

Har suttit och klurat lite på hur tävlingssäsongen kommer att se ut 2011. Jag ska försöka få in lite fler triathlontävlingar i år ifall mitt övriga liv tillåter det och träningen går bra.
Det kommer att bli en del löpartävlingar som man får se som kvalitativa träningspass och det kommer förmodligen bara vara Köpenhamns maraton som jag kommer försöka göra en liten formtopp mot.

Triathlontävlingar                                               
2/7 Sprint i Halmstad                                               
17/7 Sövde HIM (anmäld)                                       
24/7 Helsingborgs Tri                                             
6/8 Kalmar Järnmannen (eller sprint)                         
14/8 Challenge CPH (eller sprint)                             
27/8 Tjörn HIM                                                       
                                                                                
 Löpartävlingar
 9/4 Heleneholms Halvamaraton
16/4 Skrylleloppet 5k eller 10k
7/5 Lundaloppet 10k
22/5 Köpenhamn maraton

11/6 Broloppet
18/6 Malmö 10k

17/9 Skanör runt halvmara eller 10k


Går det kanske man kan få in någon cykeltävling (motion eller tempo där man får köra med tempocykeln) och kanske någon simtävling ifall man hittar någon. Kan jag genomföra merparten utav dessa så blir jag nöjd och det blir förmodligen Kalmar Järnmannen eller Challenge Copenhagen inte bägge två!

1 kommentar: