måndag 1 juli 2013

Mycket sport på tv!

Nu har Tour de France äntligen börjat så nu har man något att se på tv nästan varje dag! Det är inte bara TdF utan de stora tävlingarna har börjat ute i Europa med Ironman Austria nu i helgen och Ironman Frankfurt och Challenge Roth. Men jag ser verkligen framemot ITU Kitzbuhl som är på lördag om jag har rätt för mig. Det speciella med denna tävling är att allt utom simningen går uppför!

 I helgen som gick var det även SM i långdistans triathlon som gick på "Nice"-distansen i år. Nice distansen är 4 km simning, 120 km cykling och 30 km löpning och fick sitt namn efter tävlingen som tidigare gick i Nice. Tävlingen ansågs länge vara viktigare än Ironman Hawaii och Mark Allen har 10 vinster om jag inte minns fel. Nu går SM i Motala på samma bana som 2015 kommer vara VM banan. Jag funderar starkt på att köra denna tävling nästa år. Jag tycker det är lite konstigt att ITU inte marknadsför tävlingen lite mer än de gör, VM då och inte SM.

I helgen som kommer är det dags för tävling igen! Jag ser verkligen framemot att tävla och nu är det en sprint i Halmstad som står på programmet. Tanken var att jag även skulle köra SM-stafetten men tyvärr blev den inställd pga av för få lag vilket självklart är synd. Det hade blivit min debut på drafting men nu blir det en vanlig sprint om jag hinner upp i tid eftersom jag jobbar dagen innan och tävlingen börjar 09:00 i Halmstad och jag slutar 08:00 i Eslöv men jag ska försöka ordna så att någon kommer tidigare till jobb.

Nästa helg är det även tävling då det är HIM i Halmstad och det ska bli roligt att köra en liten längre tävling. Flera som har gått sub 10 på Ironman kommer att vara med så det blir roligt att testa sig mot de! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar