lördag 22 juni 2013

Motivationen är tillbaka!

Det känns så i kroppen och i huvudet! Efter Schweiz var det inte speciellt roligt med träningen. Jag visste inte riktigt hur jag skulle göra med resten utav säsongen. Istället för att kämpa för en VM biljett fick jag åka hem utan att ens få köra tävlingen (det var helt klart rätt beslut att avbryta den). När jag kom hem blev jag sjuk så jag missade Trelleborgs triathlon och tävlade sjuk i Sövde. Men jag blev inspirera utav alla triathleter i Sövde speciellt utav min fru som galant körde HIM och någon dag efter anmälde jag mig till Halmstad halv Ironman. Dock infann inte sig det där riktiga suget på att tävla igen. Men allt vände förra söndagen då jag var och tränade i Sövde. Helt plötsligt blev det roligt igen och jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det!Vädret var inte det bästa och vinden gjorde det till hårt träningspass men under kvällen kändes det som om allt bara vände! Det var en riktigt skön känsla!

Nu i veckan har träningen gått bra och när vädret var så bra som det var i tisdags blev det ett bra cykelpass på 100 km varav 91 km var i bra tempo!




Onsdagen blev lite lugnare med ett styrkepass samt en utflykt med Vilmer till Åstorp där det var Tempo SM för damer och det var extra intressant i år eftersom Lisa Nordén var med och hon tog en fin andra plats bakom Emma Johansson.
Här en bild precis innan målgången på Lisa och här under kommer en bild på den cykeln som fick flest komplimanger!
På torsdagen var det dags för herrarnas tempolopp men innan hann jag med lite träning det blev 18,5 km i värmen och ett 30 minuters simpass innan jag körde upp till Åstorp. Gustav Larsson vann ganska enkelt herrarnas tempolopp men här under kommer lite bilder från tävlingen.



Gustav Larssons målgång



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar