torsdag 4 juli 2013

På söndag smäller!

Då är det tävling för mig och två andra Sellehedare i Halmstad. Dock får vi tyvärr stå lite i skymundan då WTC har fått ett riktigt stark startfält till Frankfurt! Om man ser till startande skulle jag nog säga att detta är det näst starkaste startfältet förutom Kona. Världsmästaren Pete Jacobs är på plats och personligen tror jag inte han kommer topp 5 i Tyskland. Pete är fantastisk på Hawaii och han klarar av de yttre förutsättningarna extremt bra där men i Tyskland är det annorlunda. Personligen hoppas jag på Sebastian Kienle och Michael Raelert där den först nämnde är starkare på de lite längre distanserna.
Kienles Scott Plasma
 En jag tror mycket på i Kona i år är Ivan Ranasom är lite utav en dark horse. Men man ska inte glömma att det är en ITU världsmästare men han verkar få smyga med ganska lugnt än så länge.

Men på söndag tror jag topp 5 kommer vara Kienle, VanHoenacker, Llanos, Rana och Raelert. Skulle någon utav de vara 5% ur form kommer de hamna långt ner i resultatlistan då fältet är superstarkt! Jag hoppas att Kienle drar ifrån under cyklingen och att ingen klarar gå med så det blir lite jakt på löpningen!

Själv var jag ute sista "långa" passet innan Halmstad HIM nästa helg och det blev min specielle 10 mils bana över Torup, Häckeberga, Janstorp, Slimmingebacken, Blentarp och sedan Kläggeröd så två bra backar och det blev en snitthastighet på 34,8 så jag är nöjd och det lovar gott inför helgen och nästa helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar