måndag 29 juli 2013

3 minuter och 15 sekunder!

Det var den tid det tog att sälja slut Challenge Roth 2014. Challenge gick ut med följande information:

We are very sorry to advise you all entries are fully booked for DATEV Challenge Roth 2014. Relays have been booked after 50 seconds, single Athletes Germany 2:09 minutes, single athletes foreign countries 3:15 Minutes. Huge thanks for your trust in us and we are sorry for all athletes who could not get a spot. See you in 2014!!!!!

En glad nyhet för mig är att det verkar som om jag kommit med tack vare Macca! Macca fick 40 platser veckan innan att dela ut till sin community där jag är medlem så han ställde bara frågan på Facebook och jag var snabb att svara YES! Macca skrev att det var klart med Felix (ägaren till Challenge) och det verkar bli lite träning med Macca veckan som leder upp till tävlingen! Nu blev 2014 stora mål klart!


Jag satt och tittade lite på vilka som var klara för Hawaii idag och bland de 40 män som fått klartecken saknas två rutinerade herrar i Marino Vanhoenacker och Michael Raelert. Marino ledde stora delar utav förra året och hoppade av cykeln med 8 minuters ledning om jag inte minns helt fel men han fick bryta loppet under löpningen. Efteråt var han inte glad på Macca som "krockade" med honom under cyklingen. MArino påstod att han bara hade ett fåtal växlar som fungerade.
Man kan även se Dirk Bockel (som vann Roth i år på 7:50!) och jag bara tänkte att han måste ju simma fortare än Macca och Marino men sen kom jag på att han bröt handen precis innan Kona så det är säkert anledningen till att han är med de herrarna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar