måndag 29 augusti 2011

Två veckor efter Challenge Copenhagen.

Nu har det gått två veckor efter Challenge Copenhagen och det hänt lite saker. Direkt efter tävlingen åkte jag på en förkylning och hosta som fortfarande inte helt har släppt taget om mig. Men om jag skulle förklara första veckan med ett ord så är det trött. Jag har varit trött och de små försöka till träning har inte gått utan jag har legat och sprungit 5:30 min/km när jag har försökt att ta i lite och orken har inte funnits där. Känslan efter Kalmar förra året var helt annorlunda. Då var jag ganska pigg efter några dagar men det kan jag inte säga att jag har varit nu.

  I fredags hände en lite otrevlig sak. När jag kom till jobb och bytte om fick jag yrsel och hade svårt att gå ner till vår uppställning. Som tur är arbetar ambulansen i samma byggnad som oss så de började tog hand om mig och kollade mitt blodtryck och andra små saker men jag mådde verkligen dåligt och hade svårt att fokusera blicken. Jag fick gå upp på mitt rum och lägga mig en stund och efter ett tag kom det en från ambulansen och knackade på och frågade ifall det var ok för mig att ta ett EKG. Jag hade inget problem med det så vi gick ner till ambulansen och kopplade upp mig och de skickade iväg min "data" till en hjärtläkare i Lund som beslutade att jag skulle komma in till akuten så jag åkte med ambulansen till akuten där jag fick spendera 6 timmar. Nu hittade de ingenting som var fel på mig vilket var skönt men samtidigt lite otäckt eftersom jag gärna hade velat veta vad det var som orsakade min yrsel. Jag har däremot en låg vilopuls och låg runt 35-39 slag när jag låg där uppkopplad. Jag har sovit med min pulsmätare några gånger och brukar då komma ner till runt 30-32 slag under natten så lite nervös var jag kanske.

Men nu över till min utmaning under hösten! Jag har hittat ett maraton i Bromölla som jag tror är DM den 13 november. Det är ju perfekt jag tror det är 11 veckor tills dess så nu har jag något att träna inför hela hösten! Mitt mål måste ju vara att gå under 3 timmar ifall de yttre förutsättningar är okej. Till min hjälp har jag inhandlat ett par nya skor som borde komma i slutet på denna veckan. Det blev ett par K Swiss igen nämligen K Swiss Blade light.

Jag började träningen mot Bromölla idag med 12 km i 4:50 tempo och för första gången sen Köpenhamn kändes det bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar