torsdag 11 augusti 2011

Challenge Copenhagen

Nu är det inte många timmar kvar till det är dags för start i årets huvudtävling för min del. Hur hoppas och tror jag då att det kommer att gå? Det är svårt att gissa resultat på så pass långa distanser som en Ironman ändå är.  Flera olika variabler spelar in som till exempel vilket väder det blir, ifall simningen blir lugn och man slipper att brottas eller få en spark i ansiktet, cykeln ska fungera och helst inga punkteringar, magen ska klara av hela spektaklet osv.Men mina tankar och mål är att först och främst klara av distansen. Det är lättare sagt än gjort det är ju ändå långa distanser i alla tre grenar.

Mitt främsta mål är att slå min tid från förra året som var på 11:04. Klarar jag det är det ett godkänt lopp. Går jag under 10:45 är det väl godkänt och 10:30 är mycket väl godkänt. Vad siktar jag då på de olika grenarna? Tiderna inom parentes är från Kalmar förra året.

Simningen (1:24): Borde har förbättrat mig och kan nog komma in runt 1:15 tror jag. Har en bättre våtdräkt i år och i våras blev det en hel del bra simträning. Men runt 1:15-1:20 borde jag komma in på.

T1: Har kan jag bara spekulera men tiderna från förra året var ganska långa så runt 7 minuter tror jag är lagom. Då kan jag ta på mig en långärmad ifall jag behöver det cyklingen.

Cyklingen (5:35): Mitt mål är att slå tiden men vart jag hamnar vet jag inte riktigt. Är riktigt orolig för punkteringar då det har pratats en hel del om det och jag känner personer som förra året fick flera punkteringar. Jag har iaf packat två extra slangar och tre kolsyrepatroner till min pump. Problemet med vägarna är att de har flinta i sin asfalt och den vänder sig på något konstigt när det regnar som det tyvärr verkar göra på söndag. Men min slutgiltiga gissning är runt 5:20-5:25 ifall det inte blir några punkteringar,

T2: Verkade gå fortare för de flesta så här tror jag runt 5 minuter.

Löpningen (3:55) Här återspeglas det oftast hur man har cyklat. Enligt mig finns det inte en dålig löpning efter en bar cykling. Då har man helt enkelt cyklat på för hårt och lämnat för lite kvar i tanken. Det är även under löpningen man verkligen kan tappa tid ifall det inte fungerar. Mitt främsta mål är att löpa under 4:00 timmar igen och kanske ner mot 3:45 ifall allting fungerar bra.

Det återstår att se om mina gissningar är rätt ute! Imorgon är det dags för pre-race möte och registrering inne i Köpenhamn. Det närmar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar