onsdag 24 augusti 2011

Challenge Copenhagen (del 3), efter loppet.

Direkt efter loppet fanns det bänkar där man kunde sätta sig ner och få pusta ut lite. Man fick sin medalj och en handduk över sig vilket var skönt då jag började frysa lite efter målgången. Man fick sedan gå mot athletes garden vilket var ett stort tält där de serverade pasta, läsk, vatten, kakor och öl. Självklart var det Carlsberg som de bjöd på och när jag hade satt mig ner och börjat att äta såg jag bland annat att Rasmus Henning och Keegan Williamsäven de satt och försökte fylla på med lite energi efter loppet. Nu hade Henning bara varit en del utav ett stafettlag men det är ändå roligt att man kommer så pass nära stjärnorna som man kan göra i vår sport. Henning kommer dessutom att komma topp 5 i Kona ;-). Tröjan man fick är den fräckaste finisher t-shirt jag har fått än så länge!


Efter maten fanns det en bod och ett tält där man kunde byta om och duscha men det fanns inte speciellt många duschar och nu kom jag in ganska tidigt vilket gjorde att jag inte behövde vänta speciellt länge men jag tror inte att det var så lätt att få duscha lite senare på kvällen.
En Ironman pappa med två blivande Ironman/lady ;-)
När jag kom ut från området stod mina supportrar där och välkomnade mig med champagne! Efter lite småprat med de var det dags att hämta cykeln och bege sig hemåt med tåget. Som vanligt var det kaos på tåget med cykeln barnvagn andra resenärer med väskor osv. På kvällen njöt jag utav en Pizza och det är först efter några timmar som  jag tycker att det sjunker in vad man har gjort.Nu blev jag förkyld och fick en ordentlig hosta dagarna efter loppet men det har nog bara varit kroppens sätt att säga till mig att det är dags för lite vila. Dessutom hade jag svårt att sova de två första nätterna efter loppet. Jag vaknade mitt i natten och visste inte riktigt vad kroppen höll på med.

Här är lite fler bilder från loppet och på mina supportrar som gjorde min resa lättare!



Geels backe




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar