måndag 8 augusti 2011

Kalmar mini triathlon

I fredags körde jag mini triathlon i Kalmar och det blev en rolig upplevelse! Distanserna var 300 meter simning, 20 km cykling och till sist 5 km löpning så det var lite kortare än vanligt för mig men det var riktigt roligt! Det blev en 3:e plats av nästan 300 deltagare så det var min bästa placering någonsin på en triathlontävling. En sak som satt i var växlingarna från de lite längre distanserna då jag säkert hade över en minut att kapa där :-)

Det roliga med ett tävling som mini triathlon är att alla kan ställa upp och man kan cykla om allt från en Biltema mtb till en cykel värd 50 000 kr. det enda problemet som jag ser det är att folk kanske tror att de är lite bättre än vad de egentligen är och kanske ställer sig lite för långt fram på simningen och kanske försöker köra om på lite konstiga ställen på cyklingen. Men som helhet är det fantastiskt roligt att se och deltaga på dessa tävlingarna!


På lördagen var det dags för Järnmannen som nästa år förmodligen kommer heta Ironman Kalmar eller Ironman Sweden ifall de nu kommer överens. Jag vill gratulera alla ni som körde tävlingen på lördagen och klarade av det! Mycket bra jobbat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar