torsdag 29 mars 2012

Våren och en hel del cykling!

Helt plötsligt här det hänt våren har kommit och med det ser man fler och fler som är ute på sina cyklar! Nu behöver man inte längre tre lager på sig för att löpa en liten runda utan det räcker med två även under de lite kallare timmarna! Ett säkert vårtecken var i tisdags när jag var ute och cyklade och bestämde mig för att cykla till Häckeberga där jag träffade flera cyklister som var ute och rullade. Träffade bland annat en som cyklade på en Specialized S Works med ett par Zipp 404 (tror jag) och ljudet från högprofilshjul är bara för skönt!

Min egen träning går bra! Cyklade 80 km med ett snitt på 32 och även om jag var lite trött på slutet var det inte så farligt som jag trodde det skulle va! Dock behöver jag mycket mer cykling innan Challenge! Speciellt långrundor som jag saknade ifjor. Simningen går även den bra och jag tror jag slog personligt rekord imorse på 500 m på 25 m bana där jag simmade på 8:28 det är i alla fall minst 10 sekunder snabbare än för en månad sedan. Löpningen går även den bra och nu börjat loppen närma sig! Det är snart dags för halvmaran i Köpenhamn och veckan efter är det Skrylleloppet som i år även är seedningslopp tid Lidingöloppet så vill man starta i en bra startgrupp är det en bra tävling!


Mina förmodade marathonskor är på väg från Wiggle.co.uk. Jag har fastnat för Mizuno Wave Ronin som desutom har en riktigt snygg färgkombination i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar