lördag 31 mars 2012

Ny månad med nya utmaningar!

Nu är mars månad över och när jag tittar tillbaka på månaden så har jag fått ihop 3889 minuter träning vilket är nästan 65 timmars träning om jag räknar rätt. Jag hade tänkt göra en lite mer detaljerad genomgång utav min månad i ett senare inlägg och lite tankar bakom varför jag tränar som jag gör. Men jag hade tänkt att köra en utmaning för april och tyngden kommer att ligga på cyklingen där jag måste förbättra mig inför Challenge Copenhagen. Anledningen till att cyklingen är viktig är ifall man vill kunna löpa bra gäller det att vara bra på cyklingen eftersom man inte kan löpa bra på allt för trötta ben! Målet i april är:

Simningen: 10 pass med minst 2 pass på 4 km
Cyklingen: 1100 km med minst 3 pass över 100 km
Löpningen: 200 km (har blir det två tävlingar under april) annars minst 3 långpass +20 km, 3 intervallpass

Jag har en hel del jobb i april men hoppas att allt går att lösa!

I övrigt kommer det inom en snar framtid en hel del roliga saker ifrån Heleneholms Tri Team med yävlingar och föreläsningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar