torsdag 19 maj 2011

Sista finslippningen inför maran!

Idag gör jag mitt sista löppass innan Köpenhamn maraton och det blir 7-8 km i lugn takt. Igår körde jag 10 km i 4:10 tempo och det kändes hur bra som helst och jag var inte ett dugg sliten efteråt vilket gör att det förmodligen blir en spännande söndag! Jag ska sätt mig ner och försöka räkna ut vilken hastighet jag ska hålla men att jag siktar på under 3:10 är helt klart och det tror jag att jag fixar problemet är om man försöker att löpa för fort kan det straffa sig rejält och man tappar för mycket i slutet på grund av kramp eller andra mardrömmar man har inför sista milen på loppet!

De senaste dagarna har jag varit inne och tittat på vädret och det har lovats runt 20 grader och sol vilket har skrämt en lite men idag när jag var inne så stod det runt 20 grader och regn vilket jag personligen tycker är mycket bättre än vad sol är! Det mest perfekta hade varit uppehåll till runt man löpt 25 km sen hade det gärna fått komma lite regn och svalka en!

Jag kommer att köra med mina K swiss K-ona skor då jag inte vågar att köra med K Ruuz då jag tror att de är för tunna för mig på de distanserna. EN bra sak med K ona skorna är att de är självdränerade och det finns hål genom sulan så att ifall det regnar och man blir blöt så blir inte skorna speciellt tunga.
Idag hade jag tänkt att börja öka mitt kaloriintag med lite mer kolhydrater än vanligt och det blir med hjälp av Vitargo och Maxim drycker. Jag äter lite mer än vanligt men vågar inte äta alldeles för mycket då magen kanske krånglar lite. Jag har ju använt Vitargo innan och det har fungerat bra så jag kör på det igen!

Jag hittade en rolig video om hur en hos bröderna Raelert ser ut när de tränar. Det skulle inte förvåna mig om Andreas slår världsrekordet i Roth i år. Får han bara med sig Kienle och Henning till loppet så kan det gå riktigt fort förmodligen sub 7:50 ifall vädergudarna vill!
http://video.competitor.com/2011/05/triathlon/training/a-training-day-with-the-raelert-brothers/

1 kommentar: