tisdag 17 maj 2011

Små problem kvarstår inför Köpenhamn maraton!

Nu är det bara små problem som kvarstår inför maran i Köpenhamn. Precis som vanligt står man nu och funderar ifall man har gjort tillräckligt med långrundor, vilket tempo man ska, hur ska de sista dagarna innan  loppet vara, vilket tempo ska/kan jag hålla, hur ser uppladdningen ut med mat och vilka skor är bäst?

Hade jag tränat enbart inför maran hade jag självklart tränat mer löpning än vad jag har gjort. Det hade absolut blivit fler långpass än vad det har blivit. De pass som jag kan räkna som bra långpass är:
  2/1 - 22 km med maragänget
22/1 - 27 km i kyla med maragänget
26/2 - 20 km i 4:23 min/km tempo i bokskogen med 5 km nerjogg totalt 25 km
14/3 - 17 km hemifrån till Bulltofta
19/3 - 30 km till Lund och hem 5:00 min/km
24/4 -14 km under 60 minuter (hade inte räknats om det inte varit dagen innan 26 km passet)
25/4 - 26 km varav de 13 första i 4:27 tempo och de 13 sista i 4:23 min/km

Det är kanske ingen statistik som skrämmer någon men man får inte glömma att det blivit en hel del cykling, simning och lite annan träning.

Vi har inte hämtat våra nummerlappar än och jag tänkte bara skriva att man inte behöver åka över och hämta de dagen innan som det står på deras hemsida utan det går att hämta den samma dag. Förra året var det vid starten/målet och jag förmodar att det är samma sak i år.

1 kommentar: