torsdag 5 juli 2012

Tävlingsrik helg!

Dock är det inte för mig och i Sverige utan det är i Tyskland där deras två största triathlontävlingar går samma helg nämligen Challenge Roth och Ironman Frankfurt. Frankfurt är den tävlingen som i år har det starkaste proffsfältet med Andreas Raelert, Marino Van Hoenacker och Sebastian Kienle som får anses som de tre största favoriterna. I Roth blir det förmodligen en kamp mellan Timo Bracht och Cameron Brown dock tror jag inte det blir något världsrekord i år. En sak som jag tycker är lite komiskt är att bägge utger sig för att vara Europa mästerskap. Challenge Roth har dock fått arrangemanget från ETU medan WTC (företaget som äger Ironman) har utnämnt sin tävling till EM. Det är precis som de har gjort med Kona och sagt att det är VM medan ITU har sitt eget.

Själv har min träning gått bra och jag försöker få till mycket cykling nu när det bara är 1 1/2 vecka kvar till Sövde HIM. Jag har planerat att komma till tävlingen lite sliten men borde ändå kunna slå min tid från förra året ifall de yttre förutsättningarna är bra. Dock vet jag inte riktigt var min simning är riktigt och igår fick jag ett rör insatt i mitt öra så jag får ta det lugnt med simningen med i några dagar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar