fredag 13 juli 2012

Redan packat färdigt!

Idag har jag varit så produktiv så jag har redan packat inför Sövde HIM. Det är bara lite små saker som ska ordnas imorgon som att fylla flaskor och köpa en extra kolsyrepatron. Jag har i år köpt mig en back eftersom jag har tyckt att det har varit för rörigt med väska och nu när allt är klart såg det ut så här:

Ifall det nu skulle regna så kommer locket att hålla mina saker torra med vilket kan vara skönt! Men vad finns då i backen? När jag packar inför en tävling går jag igenom varje gren för sig. Detta finns alltså i backen:
Sim:
Simglasögon
Öronproppar
Badskor (att gå ner till starten med)
Våtdräkten har jag bredvid i en egen påse
Badmössa (extra ifall det blir kallt)
Stödstrumpor (bara för vaderna ifall det blir våtdräktsim annars hoppar jag det. Tar riktigt lång tid att ta på kompressionsmaterial när man är blöt!)

Cykel:
Cykelskorna (de tar jag upp innan start)
Armvärmare (ifall det nu behövs)
Cykelglasögon
Hjälm
Strumpor (ifall det är kallt annars tar jag på de innan löpningen på denna distans)

Löpningen:
Löparskor
Löparkeps (visor)
Strumpor
Svampar (ifall det blir varmt)

Övrigt:
En liten handduk till fötterna efter simningen
Gel
Huvudvärkstablett
Gps klocka och pulsband
Vaselin
Solkräm
Nummerlappsbälte

Med andra ord får jag plats med en hel del i min lilla låda! Jag har även lite bra att ha saker i bilen som en ordentlig fotpump kläderna till efter loppet, lite mat osv. Min cykel är även den klar det blir bara en kort tur imorgon på fem minuter för att kolla växlar osv.

Det blir två flaskor en vanlig och min specialized aeroflaska. Jag tror det räcker och kommer bara byta den stora flaskan 1 gång om allt går som planerat. Jag kommer inte ha reservdäck med mig utan har fyllt mina tubhjul med en speciel vätska som ska kunna laga hål bara man pumpar upp hjulen igen. Ifall oturen är framme så blir det med en CO2 pump jag kör dock ska jag köpa en behållare till så att jag har två då har jag råd att göra ett misstag vid en eventuell punktering.Med andra ord har jag tänkt att försöka hålla det så enkelt som möjligt i år. Nu får jag bara hoppas att allt går bra och att vi får använda våtdräkt på simmet annars kan cyklingen bli en kall historia!

Det ska bli superkul att äntligen få köra en tävling igen! Nu hoppas jag att allt går bra och att jag kommer långt upp i KM och om jag ska vara ärlig så känns det bra! En bra dag kan jag kanske gå ner mot 4:3X jag ska iaf slå mitt resultat från förra året som  var 4:44.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar