fredag 29 juni 2012

En bra träningsvecka trots vädret!

Det har blivit en bra träningsvecka trots det dåliga vädret som verkar vägra släppa taget. Denna veckan har jag fått in 60 km löpning 350 km cykling och visserligen bara ett simpass. Dock jobbar jag mitt sista arbetspass imorgon innan semestern så sen kan jag börja köra riktigt hårt innan Challenge Copenhagen. Min löpform känns bra och det är simningen och cyklingen jag ska arbeta på. Simningen har inte gått speciellt framåt sen förra året och jag tror inte jag kommer att göra några tider som är mycket snabbare än i fjor snarare tvärtom men det är ett val jag själv har gjort efter hur det har sett ut detta året och hade jag inte haft en så förstående fru hade jag förmodligen knappt simmat något alls. Jag tror att cyklingen har gått framåt jag testade ett 60 km tempolopp i veckan och resultatet blev så här :
Vägen jag körde är platt men det blåste en del och jag hade lite över 40 km/h på vägen ut. Nu hoppas jag att vädret ska vara ok så jag kan få in minst tre stycken 18 mils rundor innan Challenge. Men Sövde är snart och jag vill inte komma dit helt utbränd så jag ska försöka få in ett långpass på tisdag i veckan som kommer. Löpningen  kan jag nog börja att minska inför Sövde snart och att köra 60 km veckor och att benen känns bra är ett riktigt skönt tecken. Det blir kanske så att jag kan ta lite utav min löptid i Challenge som förra året var 3:28. Ska jag gå under 10 timmar borde jag behöva ta några minuter eller minst klara av att springa in under 3:30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar